Κάποιος απλοϊκά θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι ένας εκπαιδευτικός, μπορεί να δανειστεί στοιχεία από τις θεωρίες μάθησης που ούτως ή άλλως υπάρχουν και να τις εφαρμόσει σε ένα μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι όμως έτσι;
Ένας διαχωρισμός που θα μπορούσε να γίνει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ) έχει να κάνει με το χρόνο πραγματοποίησης και τον χρονικό συντονισμό ή όχι εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει επηρεάσει σημαντικά την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίζει να την επηρεάζει τα επόμενα.